Openbare verlichting in Rijswijk

Inwoners van Rijswijk melden regelmatig bij de gemeente dat de straatverlichting niet goed werkt. Men vraagt zich af waarom het soms lang duurt voordat lampen worden gerepareerd. Hoe komt dit?

Alle storingen gemeld bij het Meldpunt Openbare Ruimte worden direct doorgestuurd naar onze onderhoudsaannemer. Deze pakt de storing gelijk op. Meestal kan een storing snel verholpen worden door bijvoorbeeld het vervangen van een lamp. Bij veel storingen ligt het niet aan de lamp maar kan er ook een kabelbreuk zijn of is ergens een zekering kapot.

Sommige punten vragen om extra aandacht en tijd, zoals lampen boven de trambaan. Het vervangen van één zo’n lamp is erg kostbaar. Daarom wordt ervoor gekozen dit groepsgewijs te doen. Zo wordt heel de straat in één keer vervangen en worden hoge kosten bespaard.

Zoals gezegd heeft de gemeente een speciaal meldpunt openbare ruimte ingericht. Hier kan iedereen storingen melden o.a. storingen aan de openbare verlichting. We zijn hier wel afhankelijk van inwoners die storingen melden. De gemeente laat een aannemer ten minste drie keer per jaar een groot deel van de openbare verlichting ‘s avonds nakijken. Storingen worden dan snel daarna verholpen.

Tip: indien u storingen meldt, is het voor een snelle afhandeling van de storing belangrijk dat het juiste  nummer van de betreffende lichtmast wordt doorgegeven. Een paar jaar terug zijn alle masten nagelopen en voorzien van een nummer.

Het Meldpunt Openbare Ruimte is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op nummer: 14 070. Via het digitale formulier van het  Meldpunt Openbare Ruimte kunt u 24 uur per dag reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.