Gemeente Rijswijk gaat afhandeling meldingen openbare ruimte verbeteren

De gemeente Rijswijk gaat de afhandeling van meldingen over de openbare ruimte verbeteren. Inwoners kunnen bij de gemeente aangeven wanneer er rommel ligt of wanneer er sprake is van een gevaarlijke situatie. Zoals gaten in de weg, een kapot stoplicht of kapot straatmeubilair.
Op dit moment verloopt de afhandeling van deze meldingen niet altijd vlekkeloos. Zo ontbreekt het regelmatig aan terugkoppeling aan de melder. Dit komt doordat het interne meldsysteem niet goed is ingericht. Daarom werkt de gemeente op dit moment aan de verbetering van dit systeem.

Buurtpreventieteams
Met de nieuwe werkwijze kunnen inwoners eenvoudiger een melding openbare ruimte doen, kunnen ze de voortgang volgen en krijgen ze een terugkoppeling als gewenst. Om het nieuwe meldsysteem optimaal te laten werken betrekt de gemeente verschillende gebruikers, waaronder de buurtpreventieteams. Zij zijn de ogen en oren van de buurt en doen daardoor vaak meldingen bij de gemeente.

Mooie eerste stap
Wethouder Dienstverlening Björn Lugthart is blij met deze verbeterslag. “Onze ambitie als gemeente is om excellente dienstverlening te leveren. Dat betekent dat je er als inwoner op moet kunnen rekenen dat je melding snel wordt opgepakt. En dat je hier ook terugkoppeling van krijgt. De verbetering van het meldsysteem is een mooie eerste stap.”
Het nieuwe meldsysteem zal naar verwachting 1 november 2018 klaar zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.