Groep de Mos wil opheldering over gestaakte wegwerkzaamheden

Koffiehuis Diaantje dreigt kopje onder te gaan!

Fractievoorzitter Richard de Mos wil nadeelcompensatie getroffen ondernemer 

De wegwerkzaamheden aan de Meppelweg liggen al weken stil. Nadat de stratenmakers drie weken geleden zijn vertrokken, wordt de nieuwe asfaltlaag pas eind augustus gestort. Slecht voor bereikbaarheid, onnodige hinder voor de buurt en wellicht ook de nekslag voor Koffiehuis Diaantje. 

Groep de Mos fractievoorzitter Richard de Mos: “Wij vinden het absoluut onaanvaardbaar dat er weken niet wordt gewerkt aan een weg en dat de boel gewoon zo open blijft liggen. Wegwerkzaamheden zijn noodzakelijk, maar moeten zo snel mogelijk worden uitgevoerd om (verkeers)overlast zo veel mogelijk te beperken”.

70% omzetverlies 
“Sinds de aanvang van de wegwerkzaamheden heeft Koffihuis Diaantje te kampen met een omzetverlies van maar liefst 70%. Zelfs de pacht wordt niet meer terugverdiend. Of klanten vinden het te omslachtig om zich een weg door de wegopbrekingen heen te banen of ze denken dat het gezellige koffiehuis aan de Meppelweg 901 gesloten is. Ook sommige verkeersregelaars werken niet mee. Die houden het verkeer tegen en stellen doodleuk dat het koffiehuis geen bestemmingsverkeer is, waardoor klanten rechtsomkeert maken”, aldus De Mos, die vragen stelt aan het stadsbestuur.

Overeenkomstig Artikel 30 van het Reglement van Orde stelt het lid De Mos (Groep de Mos) vragen aan de voorzitter van de Haagse gemeenteraad:

1) Bent u bekend met de wegwerkzaamheden aan de Meppelweg?

2) Kunt u duiden waarom de werkwerkzaamheden aan de Meppelweg al weken (!) stilliggen?

3) Is het uw ambitie om wegwerkzaamheden zo snel mogelijk uit te voeren teneinde (verkeers) overlast zo veel als mogelijk te voorkomen? Graag een reactie, met daarbij de overwegingen om in ploegendiensten wel of niet 24/7 aan een project te werken.

De eigenaresse van Koffiehuis Diaantje stelt dat zij sinds de wegwerkzaamheden te kampen heeft met 70% omzetverlies. De situatie is zo nijpend dat zelfs de pacht niet terugverdiend wordt. Ook stelt de eigenaresse dat sommige verkeersregelaars (potentiële) klanten wegsturen. Daarnaast was de communicatie vanuit het stadhuis wederom belabberd.

4) Heeft u de bereidheid om Koffiehuis Diaantje te voorzien van een nadeelcompensatie? Zo neen, waarom niet?

5) Kunt u duiden waarom sommige verkeersregelaars (potentiële) bezoekers van het koffiehuis wegsturen? Wat zegt dat over de instructie die de verkeersregelaars krijgen?

6) Waarom heeft u pas nadat de eigenaresse erom vroeg borden geplaatst, met de mededeling dat het koffiehuis tijdens de wegwerkzaamheden gewoon te bereiken was? Wat zegt dit over uw betrokkenheid bij kleine ondernemers voor wie elke verdiende euro er één is en die met moeite het hoofd boven water kunnen houden?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *